Кафедра української мови та літератури, іноземних мов та перекладу
Посада: доцент
Науковий ступінь: кандидат філологічних наук
Вчене звання: доцент
Досвід роботи: 16 років
Біографічні дані: народилася у місті Києві
Відомості про вищу освіту |
У 2001 році закінчила Національний педагогічний університет імені М.П. Драгоманова, отримала диплом магістра за спеціальністю «Українська мова і література» та здобула кваліфікацію викладача української мови і літератури, вчителя зарубіжної літератури та українознавства. |
У 2006 році закінчила Українську академію зовнішньої торгівлі (заочна форма), отримала диплом магістра за спеціальністю «Міжнародна економіка» та здобула кваліфікацію магістра міжнародної економіки. |
У 2008 році закінчила аспірантуру (з відривом від виробництва) Інституту філології Київського національного університету імені Тараса Шевченка. |
У 2018 році закінчила Національний педагогічний університет імені М.П. Драгоманова (заочна форма), отримала повну вищу освіту за спеціальністю «Німецька мова і література» та здобула кваліфікацію викладача німецької мови та зарубіжної літератури. |
Відомості про підвищення наукової кваліфікації |
У 2008 році захистила дисертацію у Київському національному університеті імені Тараса Шевченка, присуджено науковий ступінь кандидата філологічних наук зі спеціальності 10.02.01 – українська мова. |
У 2011 році підвищила кваліфікацію в Інституті перепідготовки та підвищення кваліфікації НПУ імені М.П. Драгоманова (з відривом від виробництва). Кваліфікація за напрямом «Інноватика у викладанні російської мови як іноземної». |
У 2018 році присвоєно вчене звання доцента кафедри гуманітарних та природничих дисциплін. |
Викладає дисципліни |
|
Сфера наукових досліджень |
|
Пройшла закордонне стажування (про що має відповідні сертифікати) |
|
Наукові праці |
Має 50 наукових праць, написаних одноосібно, із них: 3 посібники, 17 навчально-методичних праць, 30 наукових статей; у тому числі 1 стаття у періодичному виданні, яке включено до наукометричної бази Web of Science та 4 статті – в іноземних фахових виданнях Великобританії, Чехії, Польщі. |
Перелік основних наукових та навчально-методичних праць (опубліковані після захисту кандидатської дисертації) |
№ п/п | Назва | Характер роботи | Вихідні дані | Обсяг (стор.)
|
|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
Наукові праці | |||||
1. | Системні відношення у лексико-семантичному полі візуального сприйняття | стаття | Актуальні проблеми слов’янської філології: Міжвуз. Зб. наук. ст.. / Відп. ред.. В.А.Зарева. / К.: Освіта України, 2008. – Вип.. XV: Лінгвістика і літературознавство. – С. 85-90. Фахове видання. | 6 | |
2. | Семантичні відношення у межах концепту «Україна» в романі «Маруся Чурай» Ліни Костенко | стаття | Науковий вісник Херсонського державного університету. Серія «Лінгвістика»: Збірник наукових праць. Випуск Х. – Херсон: Видавництво ХДУ, 2009. С. 274-276. Фахове видання. | 3 | |
3. | Лексико-семантична динаміка фразеологізмів у культурологічному контексті постмодернізму | стаття | Лінгвістичні дослідження: Збірник наукових праць Харківського національного педагогічного університету імені Г.С.Сковороди. – Харків, 2010. – Вип. 29. – С. 35-38. Фахове видання. | 4 | |
4. | Структурні ознаки неологічних фразеологізмів | стаття | Лінгвістичні студії: Збірник наукових праць / Донецький національний університет; наук. ред. А.П.Загнітко. – Донецьк: ДонНУ, 2010. – Вип. 21. – С. 152-156.Фахове видання. | 4 | |
5. | Концепт «Україна – Європа» крізь призму топосів у романі «Маруся Чурай» Ліни Костенко | стаття | Актуальні проблеми слов’янської філології: Серія Лінгвістика і літературознавство: міжвуз. Зб. наук. ст. / Відп. ред. В.А.Зарева. / Бердянськ: БДПУ, 2010. – Вип. XХІІІ. – Ч. І. – С. 194-202. Фахове видання. | 8 | |
6. | Опис лексичного угруповання у системно-структурному аспекті | стаття | Актуальні проблеми української лінгвістики: теорія і практика: міжвуз. Зб. наук. праць. – Вип.21. – К.: Видавничо-поліграфічний центр «Київський університет», 2010. – С. 20-29. Фахове видання. | 8 | |
7. | До питання структурації та укладання тезауруса української мови | стаття | Лінгвістичні дослідження: Збірник наукових праць Харківського національного педагогічного університету імені Г.С.Сковороди. – Харків, 2011. – Вип. 31. – С. 14-17. Фахове видання. | 4 | |
8. | Системно-структурний метод опису лексики | тези | Materials of the XI International scientific and practical conference, «Conduct of modern science», – 2015.Volume 17. Philological sciences. Sheffield. Science and education LTD. – С. 13-15. | 3 | |
9. | К вопросу структурирования идеографического словаря | тези | Materiály XII mezinárodní vědecko-praktická konference «Věda a technologie: krok do budoucnosti – 2016». – Díl 11. Filologické vědy.: Praha. Publishing House «Education and Science» s.r.o. – С. 29-30. | 2 | |
10. | To the problem of structuring and compiling thesaurus of the Ukrainian language | стаття | Materiały XII Międzynarodowej naukowi-praktycznej konferencji «Nauka: teoria i praktyka – 2016» Volume 2.:Przemyśl. Nauka i studia – 130 str. – С. 35-39. | 5 | |
11. | Мовна освіта в університетах Європейського Союзу та України | стаття | Актуальні проблеми сучасної філології та методики викладання мов у вишах. – Харків: ФОБ Бровін О.В., 2018. – С. 163-164 | 2 | |
12. | Comparative analysis of language education organization at universities in Poland and Ukraine / Порівняльний аналіз організації мовної освіти в університетах Польщі та України | стаття | III th INTERNATIONAL ACADEMIC CONFERENCE CURRENT TRENDS OF THE INTERCULTURAL COMMUNICATION: Security of the State and Human (20.12.2018, Warsaw) – С. 22-25. – Режим доступу: https://sites.google.com/view/intcult | 5 | |
Навчально–методичні праці | |||||
14. | Українська мова за професійним спрямуванням. Робоча навчальна програма дисципліни та методичні вказівки щодо організації роботи студентів за вимогами кредитно-модульної системи | друк. | К.: КМУ, 2012. – 68 с. | 68 | |
15. | Українська мова за професійним спрямуванням. Методичні рекомендації, програма дисципліни, практичні завдання та організація самостійної роботи студентів денної форми навчання за вимогами кредитно-модульної системи | друк. | К.: ВІТІ, 2014. – 84 с. | 84 | |
16. | Українська мова за професійним спрямуванням. Методичні рекомендації, програма дисципліни, практичні завдання та організація самостійної роботи студентів заочної форми навчання за вимогами кредитно-модульної системи | друк. | К.: ВІТІ, 2014. – 76 с. | 76 | |
17. | Українська мова за професійним спрямуванням: методичні розробки для проведення практичних занять студентів денної форми навчання | друк. | К.: ВІТІ, 2014. – 108 с. | 108 | |
18. | Українська мова за професійним спрямуванням: контрольні завдання для студентів денної та заочної форм навчання | друк. | К.: ВІТІ, 2014. – 36 с. |
36
|
|
19. | Українська мова за професійним спрямуванням: тести та контрольні завдання для студентів денної та заочної форм навчання | друк. | К.: ВІТІ, 2014. – 36 с. |
36
|
|
20. | Українська мова: тексти і завдання для розвитку усного мовлення іноземних студентів. | друк. | К: КНУБА, 2015. – 20 с. | 20 | |
21. | Русский язык: тексты и задания на экономическую тематику для развития устной речи иностранных студентов I курса всех специальностей. | друк. | К: КНУСА, 2015. – 20 с.
|
20 | |
22. | Русский язык: тексты и задания на экономическую тематику для развития устной речи иностранных студентов І курса всех спеціальностей. | друк. | К.: ДП «Изд.дом «Персонал», 2016. – 24 с. | 24 | |
Підручники, монографії, наукові посібники | |||||
23. | Лексикологія та семасіологія української мови | навч. посібн. | К.: Київськ. ун-т імені Бориса Грінченка, 2011. – 124 с. | 124 | |
24. | Використання іменників у мові професійного спрямування та у текстах ділових документів: Практичні завдання, теоретичний матеріал та методичні рекомендації до організації самостійної роботи студентів з дисципліни «Українська мова за професійним спрямуванням» напрямів підготовки 6.020303 «Філологія», 6.010104 «Професійне навчання», 6.070801 «Екологія та охорона навколишнього середовища» | навч.-метод. посібн. | К.: НТУ, 2012. – 80 с. | 80 | |
25. | Українська мова: тексти і завдання для розвитку усного мовлення іноземних студентів для всіх спеціальностей. | навч.-метод. посібн. | Київ: ДП «Вид. дім «Персонал», 2016. – 48 с. | 28 | |
Перелік наукових та навчально-методичних праць
№ з/п |
Назва |
Характер роботи |
Вихідні дані |
Обсяг (у ст.) |
Наукові та навчально-методичні праці, опубліковані до захисту кандидатської дисертації | ||||
Наукові праці | ||||
1. | Національно-мовний аспект освіти в процесі глобалізації | друк. | Соціогуманітарні проблеми глобалізації: Матеріали засідання Дискусійного клубу. – К.: УАЗТ, 2003. – С. 90-94. | 5 |
2. | Специфіка національно-мовної освіти студентів нефілологічних спеціальностей | друк. | Науково-методичні поради з викладання соціогуманітарних дисциплін. – К.: УАЗТ, 2003.- С. 55-59. | 5 |
3. | Критерії виділення головних лексем лексико-семантичного поля зору | друк. | Мовні і концептуальні картини світу: Збірник наукових праць. -К.: Видавничий дім Дмитра Бураго, 2005. -Вип. 16.- Кн. 2.-С. 97-100. Фахове видання. | 4 |
4. | Теорія лексико-семантичного поля (історія та сучасний стан питання) | друк. | Мовні і концептуальні картини світу: Збірник наукових праць. -К.: Видавничий дім Дмитра Бураго, 2005.-Вип. 18.- Кн. 2. – С. 93-96. Фахове видання. | 4 |
5. | Дієслівні синоніми на позначення візуального сприйняття (ряд 3 домінантою бачити) | друк. | Філологічні науки. Збірник наукових праць. – Суми: Сумський держ. пед. ун-т, 2005. – С. 72-77. Фахове видання. | 6 |
6. | Склад опозиційного центру лексико-семантичного поля зору (ряд дієслівних синонімів з домінантою дивитися) | друк. | Мова і культура. (Науковий щорічний журнал).-К.: Видавничий дім Дмитра Бураго, 2005. – Вип. 8. – Т. У.-Ч. 1.: Національні мови і культури в їх специфіці та взаємодії. – С. 165-171. Фахове видання. | 7 |
7. | Поняття «система» і «структура» в теорії лексико-семантичного поля | друк. | Мовознавчі студії: Збірник наукових праць. – К.: Видавничо- поліграфічний центр «Київський університет», 2006.-Ч. I.- С. 15-18. | 4 |
8. | Характеристика лексико- семантичного поля за семантичними ознаками (на прикладі лексико- семантичного поля візуального сприйняття) | друк. | Мова та історія: Періодичний збірник наукових праць. – К., 2006. -Вип. 89.-С. 48- 52. | 5 |
9. | Синонімія іменників око, очі в межах зонального ранжирування лексико- семантичного мікрополя «суб’єкт візуального сприйняття» | друк. | Мова та історія: Періодичний збірник наукових праць. – К., 2006. -Вип. 90.-С. 17- 21. | 5 |
10. | Перетин та взаємодія лексико-семантичних полів зору й слуху в чотирьох думках Тараса Шевченка | друк. | Шевченкознавчі студії: Збірник наукових праць. – К.: Видавничо- поліграфічний центр «Київський університет», 2006. – Вип. 8. – С. 132-136. Фахове видання. | 5 |
11. | Якісна характеристика конституентів лексико- семантичних полів зору й слуху | друк. | Мовні і концептуальні картини світу:3 б і р никнаукових праць. -К.: Видавничий дім Дмитра Бураго, 2006.-Вип. 19.- С. 215-218. Фахове видання. | 4 |
12. | Структурація лексико- семантичних полів візуального та акустичного сприйняттів (на матеріалі мови творів Т.Шевченка) | друк. | Шевченкознавчі студії: Збірник наукових праць. – К.: Видавничо- поліграфічний центр «Київський університет», 2‘007. – Вип. 9. – С. 126-131.Фахове видання. | 6 |
13. | Зональне ранжирування інвентарю одиниць лексико-семантичного поля візуального сприйняття (на матеріалі «Словника української мови» в 11-ти томах) | друк. | Мовні і концептуальні картини світу: Збірник наукових праць. – К.: Видавничо-поліграфічний центр «Київський університет»,2007.Вин. 22.- В. II.-С. 71-76. Фахове видання. | 6 |
14. | Тематичний спектр лексем на позначення візуального сприйняття | друк. | Мовні і концептуальні картини світу: Збірник наукових праць. — К.: Видавничо-поліграфічний центр «Київський університет», 2007.-Вип. 23.- П.2.-С. 290-293. Фахове видання. | 4 |
15. | Методика структурування лексико-семантичного поля візуального сприйняття | друк. | Мова та історія: Періодичний збірник наукових праць. – К., 2007. -Вип. 93.-С. 42- 46. | 5 |
16. | Зовнішні та внутрішні системні процеси у лексико-семантичному полі візуального сприйняття | друк. | Мова та історія: Періодичний збірник наукових прань. – К., 2007-2008.-Вип. 94. -С. 101-105. | 5 |
Навчально-методичні праці | ||||
17. | Робоча навчальна програма дисципліни «Ділова українська мова» для підготовки бакалаврів усіх спеціальностей денної форми навчання | друк. | К.: УАЗТ, 2002.- 39с. | 39 |
18. | Робоча навчальна програма дисципліни «Ділова українська мова» для підготовки бакалаврів заочної форми навчання | друк. | К.: УАЗТ, 2002.- 59 с. | 59 |
19. | Діловодство. Методичні вказівки щодо організації самостійної роботи студентів (для економічних спеціальностей усіх форм навчання) | друк. | К.: ДАЖКГ, 2002. -28 с. | 28 |
20. | Діловодство. Методичні вказівки щодо організації та проведення лабораторно-практичних занять для студентів економічних спеціальностей усіх форм навчання | друк. | М.: ДЛМКТ, 2002. – 36 с. | 36 |
21. | Навчально-методичний комплекс дисципліни «Українська мова професійного спілкування» для підготовки бакалаврів спеціальності «Менеджмент зовнішньоекономічної діяльності» денної та заочної форм навчання | друк. | К.: УАЗТ, 2003. – 66 с. | 66 |
22. | Навчальна програма курсу «Ділова українська мова » для підготовки бакалаврів та магістрів | друк. | К.: УАЗТ, 2003.- 20 с. | 20 |
23. | Робоча навчальна програма дисципліни «Ділова українська мова» для підготовки магістрів денної форми навчання | друк. | К.: УАЗТ, 2003. -35 с. | 35 |
24. | Програма з української мови та літератури для вступників на перший курс Української академії зовнішньої торгівлі у 2003 році | друк. | К.: УАЗТ, 2003. – 19 с. | 19 |
Наукові та навчально-методичні прані, опубліковані після захисту кандидатської дисертації | ||||
Наукові праці | ||||
25. | Системні відношення у лексико-семантичному полі візуального сприйняття | друк. | Актуальні проблеми слов’янської філології: Міжвуз. ЗБ. наук, ст.. / Відп. ред.. В.А.Зарева. /К.: Освіта України, 2008. – Вип.XV: Лінгвістика і літературознавство. – С. 85-90. фахове видання. | 6 |
26. | Семантичні відношення у межах концепту «Україна» в романі «Маруся Чурай» Ліни Костенко | Друк. | Науковий вісник Херсонського державного університету. Серія «Лінгвістика»: Збірник наукових праць. Випуск X. — Херсон: видавництво ХДУ, 2009. С. 274-276. Фахове видання. | 3 |
27. | Лексико-семантична динаміка фразеологізмів у культурологічному контексті постмодернізму | друк. | Лінгвістичні дослідження: Збірник наукових праць Харківського національного педагогічного університету імені Г.С.Сковороди.- Харків, 2010. – Вип.29.-С.35-38. Фахове видання. | 4 |
28. | Структурні ознакинеологічнихфразеологізмів | друк. | Лінгвістичні студії: Збірник наукових праць / Донецький національний університет; наук. ред. А. П. Загнітко. – Донецьк: ДонНУ, 2010. – Вип. 21. – С. 152-156. Фахове видання | 4 |
29. | Концепт «Україна – Європа» крізь призму топосів у романі «Маруся Чурай» Ліни Костенко | друк. | Актуальні проблеми слов’янської філології: Серія Лінгвістика і літературознавство: міжвуз. ЗБ наук.ст / відп.ред. В. А. Зарева. / Бердянськ: БДПУ, 2010. – Вип. ХХІІІ. –Ч.І.-С. 194-202. Фахове видання | 8 |
30. | Опис лексичного угруповання у системно- структурному аспекті | друк. | Актуальні проблеми української лінгвістики: теорія і практика: міжвуз. ЗБ наук. праць. – Вип.21. – К.: Видавничо-поліграфічний центр «Київський університет», 2010. – С. 20-29. Фахове видання. | 8 |
31. | До питання структурації та укладання тезауруса української мови | друк. | Лінгвістичнідослідження: Збірник наукових праць Харківського національного педагогічного університету імені Г. С. Сковороди.- Харків, 2011. – Вип.31.-С.14-17. Фахове видання. | 4 |
Навчально-методичні праці | ||||
32. | Використання іменників у мові професійного спрямування та у текстах ділових документів: Практичні завдання, теоретичний матеріал та методичні рекомендації до організації самостійної роботи студентів 3 дисципліни «Українська мова за професійним спрямуванням» напрямів підготовки 6.020303 «Філологія», 6.010104 «Професійне навчання», 6.070801 «Екологія та охорона навколишнього середовища»
|
друк. | К.: Національний транспортний університет, 2012.- 80 с. | 80 |
33. | Українська мова за професійним спрямуванням. Робоча навчальна програма з дисципліни та методичні вказівки щодо організації роботи студентів за вимогами кредитно-модульної системи. | Друк | К.: Київський міжнародний університет, 2012. – 68 с. | 68 |
34. | Українська мова за професійним спрямуванням. Методичні рекомендації, програма дисципліни, практичні завдання та організація самостійної роботи студентів денної форми навчання за вимогами кредитно-модульної системи. | друк | К.: Військовий інститут телекомунікацій та інформатизації державного університету телекомунікацій, 2014. – 84 с. | 84 |
35. | Українська мова за професійним спрямуванням. Методичні рекомендації, програма дисципліни, практичні завдання та організація самостійної роботи студентів заочної форми навчання за вимогами кредитно-модульної системи. | друк | К.: Військовий інститут телекомунікацій та інформатизації державного університету телекомунікацій, 2014. – 76 с. | 76 |
36. | Українська мова за професійним спрямуванням: методичні розробки, для проведення практичних занять денної форми навчання | друк | К.: Військовий інститут телекомунікацій та інформатизації державного університету телекомунікацій, 2014. – 108 с. | 108 |
37. | Українська мова за професійнимспрямуванням: контрольні завдання для студентів денної та заочної форм навчання | друк. | К.: Військовий інститут телекомунікацій та інформатизації Державного університету телекомунікацій, 2014.-36 с. | 36 |
38. | Українська мова за професійним спрямуванням: тести та контрольні завдання для студентів денної та заочної форм навчання | друк. | К.: Військовий інститут телекомунікацій та інформатизації Державного університету телекомунікацій, 2014.-36 с. | 36 |
Навчальний посібник | ||||
39. | Лексикологія та семасіологія української мови | друк. | К.: Київськ. ун-т імені Б. Грінченка, 2011.— 124 с. | 124 |